måndag, april 30, 2007

Bland blommor och bin, giraffer och huvudfotingar...

Har fått höra oroande rykten, från vad jag trodde var en säker källa, om att Svampbob skulle vara en huvudfoting och fick då intrycket av att detta skulle vara ett verkligt djur (däggdjur/kräldjur - vem vet?), men har efter mycken grubbel och försiktigt slitande av sällsynta hårstrån, ställt mig själv frågan:

Men är inte det en sån som man ritade som barn, en rund boll med armar som kommer direkt från huvudet?

Och jo, visst är det så! Så nu kan jag gå vidare med mitt liv i trygg visshet om att Svampbob (och namnet kanske borde ge en liten ledtråd) faktiskt är en, ja du gissade rätt, en svamp och inget annat.

Kändisspan förra veckan var en långsmal Sanna Bråding (f.d. kollega till Kim i Tre Kronor) som shakade sin beniga rumpa till gangsta-musik på Thaibboat och en lönnfet och illa klädd Pelle-kock vid Horans t-bana.

4 kommentarer:

Nina sa...

Paparazzi! Börja ta bilder! Jag efterfrågar en "Dagens Sulocki". Han ÄR värd att uppmärksammas.
Kändisspotmässigt kontrar jag med att jag senaste veckan spottat Örn-öga körsbär, Idol-Markus, hon från Grabben i graven bredvid, Eskobar-sångaren, Yvonne Lombard och poeten Bob Hansson. Men alla dessa väger tillsammans fjäderlätt jämfört med KIM! Puss!

Lisa sa...

Tjo! Nu har jag hittat din blogg!

Anonym sa...

Förstår att du först blev upprörd av hela huvudfotshyterin, men som du själv konstaterade är och förblir Svampbob ett svampdjur. Svampdjur är en mycket artrik stam, över 5000 arter har beskrivits och de flesta av dessa är HERMAFRODITER! Så den stora frågan nu är: Vad döljer sig i Svampbobs byxor?

Anonym sa...

PS. Är oroad över att du inte berättat för mig om att min nemesis skymtats vid Hornstull. Han-som-inte-får-nämnas-vid-namn är en av världens mest obehagliga och allmänt onödiga människa. Så vad som än händer underskatta INTE honom med sin pojkaktiga ruffsiga frisyr, sina äppelkinder eller det där otroligt irriterande fnittret, han är ONDSKAN själv! DS.